EN

Drugi tir

Upravičenost projekta

Ekonomska analiza je bila poleg finančne analize opravljena z namenom, da se izračuna upravičenost projekta z družbenega vidika. Pri izračunu ekonomske uspešnosti projekta (ekonomska neto sedanja vrednost - ENSV, ekonomska stopnja donosa - ESD) so bile upoštevane merljive ekonomske koristi in stroški v tabeli na naslednji strani. Poleg merljivih koristi, upoštevanih v izračunu ekonomske uspešnosti, se kot rezultat projekta pričakuje tudi realizacija spodaj navedenih nekvantificiranih oziroma kvalitativnih koristi. Te koristi niso upoštevane v izračunu ekonomske uspešnosti, vendar imajo pozitiven vpliv na družbo.

Ključne ekonomske koristi in stroški projekta

Vrsta

Opis

Stroški

  • Začetni stroški investicije/investicija v osnovna sredstva (CAPEX)
  • Dodatni operativni stroški, nadomestitveni stroški in prihranki pri prenovi obstoječe proge

Koristi (kvantificirane)

  • Povečani prihodki od uporabnin uporabnikov železnic (redna uporabnina) in Povečana uporabnina
  • Prihranek operativnih stroškov za prevoznike tovora in potnike
  • Prihranek časa za prevoznike tovora in potnike zaradi krajše in hitrejše poti
  • Zmanjšana posebna tveganja obstoječe proge, ki povzročajo motnje v prometu in zaprtje proge
  • Eksterni prihranki zaradi povečane uporabe železniškega transporta

Koristi (nekvantificirane)

  • Povečanje produktivnosti
  • Pozitiven vpliv na širjenje LK
  • Ustvarjanje delovnih mest in gospodarska rast (prispevek projekta h gospodarstvu)
  • Povečana zanesljivost transporta potnikov in tovora
  • Boljši dostop do drugih trgov
  • Izboljšane transportne povezave za potnike in boljše možnosti razvoja turizma za obalno regijo

Rezultati ekonomske analize CBA kažejo, da je projekt ekonomsko upravičen, ker prispeva k splošnemu povečanju družbene blaginje. To potrjuje ekonomska neto sedanja vrednost (ENSV) v znesku 183 mio EUR, ekonomska stopnja donosa (ESD) 6,60% in razmerje koristi in stroškov (razmerje K/S) 1,46.