Aktualno

Drugi tir bo dvotirni projekt

"Pravkar je bil na seji vlade sprejet sklep, ki razbija dvome o naši nameri, da v prihodnosti zgradimo dvotirni tir," je povedal državni sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo Jure Leben in izrazil strinjanje s strokovno javnostjo, da potrebujemo dvojni drugi tir, in da je najbolj učinkovita rešitev, da že sedaj ob izgradnji razširimo servisne cevi v polni premer.

Državni sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo Jure Leben je po seji vlade v izjavi za medijem ponovil, da je predsednik vlade ministrstvu naložil, da nadaljuje s trdim delom za čimprejšnjo izgradnjo drugega tira: "To namreč ni samo prioritetni projekt te vlade, ampak tudi naša odskočna deska, naša priložnost, da postanemo logistična platforma za Evropo in svet," je dejal državni sekretar. Dejal je, da četudi se mednarodna skupnost dobro zaveda nujnosti in prednosti drugega tira, se na domačem parketu nenehno pojavljajo neutemeljeni dvomi o resnosti vlade za ta projekt.

Državni sekretar je napovedal, da bo ministrstvo pripravilo vse potrebne strokovne in pravne podlage, da se zgradi dvotirni drugi tir: "To je naša želja od samega začetka, veseli me, da so se danes s tem strinjali vsi ministri na vladi."

Dodal je, da bo o sklepu vlade poročal vsem deležnikom, s katerimi vodi intenzivni dialog, "da bi skupaj zgradili, kakovosten projekt". Omenil je Svet za civilni nadzor projekta drugi tir, župana Kopra, Zvezo društev upokojencev Slovenije: "Pričakujem, da bomo sedaj, ko se je vlada tudi s formalnim sklepom zavezala za dvotirnost, skupaj konstruktivno delali za naš drugi tir, saj si ga Slovenija po 20 letih pregovarjanja končno zasluži."

Državni sekretar je pojasnil tudi, da se je vlada danes s sklepom zavezala, da ministrstvo vnovič v vse organe nadzora projekta vključi tudi predstavnike civilne družbe: "Tako mora naše ministrstvo najkasneje v 15 dneh po uveljavitvi zakona, preučiti možnosti o sodelovanju predstavnikov civilne družbe pri nadzoru izvajanja projekta drugi tir."

Državni sekretar je poudaril, da smo danes naredili dva pomembna koraka za boljši projekt: "Dvotirni projekt in še izboljšan nadzor zunanjih civilnih strokovnjakov." Dodal je tudi, da bi obstoječi današnji tir lahko v prihodnje namenili turizmu kot predlagajo krajani Črnega Kala.

Zaradi gradnje cevi v polnem premeru je državni sekretar dejal, da je ocena povečane vrednosti projekta okoli 97 milijonov evrov: "Vlogo za predhodni postopek okoljevarstvenega soglasja in dopolnitev gradbenega dovoljenja imamo namen vložiti do konca julija, s pripravljalnimi deli na terenu pa bodo predvidoma začeli jeseni."