EN

Domov

Gradnja dostopnih cest v polnem razmahu

Na trasi drugega tira železniške proge Divača–Koper se trenutno gradi 12 dostopnih cest od skupno 23. Namenjene bodo dostopu do gradbišč portalov predorov in drugih gradbišč na trasi, po koncu gradnje drugega tira pa bodo predane lokalnim skupnostim.

Danes so si ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, generalni direktor družbe 2TDK Dušan Zorko in direktor Marko Brezigar, skupaj z županom Mestne občine Koper Alešem Bržanom, predsednikom uprave Luke Koper Dimitrijem Zadelom in predstavniki izvajalcev sprva ogledali gradbišče na območju Tinjanskega hriba, kjer se gradi cesta za dostop do štirih predorov, in sicer od četrtega do sedmega predora. Nato je sledil še ogled gradbišča dostopnih cest pri Divači.

Ministrica je v izjavi medijem ob ogledu gradbišča na Tinjanskem hribu izrazila zadovoljstvo, da stvari tečejo po načrtih, tako finančno kot časovno, saj se po njenih besedah projekt Divača-Koper dogaja in bo zgrajen tako, kot je tudi obljubljeno oz. zastavljeno.

Družba 2TDK je 20. junija prejela pismo s strani Evropske komisije, da so bili do roka, 31. maja 2019, izpolnjeni pogoji povezani z zapiranjem finančne konstrukcije projekta drugi tir in da so odobrena nepovratna evropska sredstva  v višini 109 milijonov evrov za predore od T1 do T7 na razpolago za črpanje, je še poudarila ministrica.

Generalni direktor 2TDK je izpostavil, da gradnja dostopnih cest poteka po časovnici. Na vprašanje o ponudbah komercialnih bank za sofinanciranje projekta, pa je dejal, da se trenutno vse ponudbe korektno obravnavajo, temu bo sledil izbor.

Da je projekt po več desetletjih priprav, načrtovanja prišel v izvedbeno fazo, je zadovoljen tudi koprski župan. Po njegovih besedah s strani krajanov ni bilo resnejših pritožb, imajo pa veliko vprašanj. Dušan Zorko je ob tem dodal, da občane redno obveščajo, v najkrajšem času pa bo zanje pripravljena tudi info točko.

Dela bodo zaključena do sredine leta 2020, izvajalca del, podjetji Kolektor in EuroAsfalt, sta okrepili ekipe na terenu, zaradi 21 deževnih dni v maju. Direktor Kolektorja CPG Kristjan Mugerli je pojasnil, da imajo trenutno na gradbišču več kot sto delavcev, 25 enot težke gradbene mehanizacije in več kot 30 tovornjakov. Dela na deloviščih v Lokvi, dolini Glinščice in na Tinjanskem hribu so tako v polnem razmahu. Računajo, da bodo čez kakšna dva meseca tukaj že vozili po pripravljenih cestah. Dinamika gradnje se prilagaja in je usklajena z  arheoloških izkopavanji, ki trenutno potekajo na enem izkopnem polju na Tinjanskem hribu.

Glede priprave državnega prostorskega načrta za umestitev dvotirne proge je ministrica Alenka Bratušek pojasnila, da gre za postopek, ki bo še trajal, pripravljavec je sicer okoljsko ministrstvo, da pa bodo držali besedo in bodo torej naredili vse, da čim prej pridobijo gradbeno dovoljenje tudi za "drugi drugi tir".

Povedala je še, da je poroštveni zakon na ministrstvu že pripravljen in da je cilj, da je v enem in istem zakonu tudi poroštvo za tretjo razvojno os.