EN

Domov

Več vlakov, krajši potovalni časi

Slovenija potrebuje drugi tir, sodobno železniško povezavo med Divačo in Koprom. Obstoječa enotirna proga, ki je bila zgrajena pred več kot 5o leti, je danes zastarela in od leta 2018 po evropskih standardih zasičena s tovornim prometom. Predstavlja ozko grlo na poti pristanišče Koper - države srednje in vzhodne Evrope. Ob tem proga ne dosega standardov za jedrno omrežje dveh koridorjev, Baltsko-jadranskega in Sredozemskega koridorja, katerih sestavni del je tudi proga Divača–Koper. Standardi tako niso doseženi pri zagotovljeni hitrosti in dolžini vlakovnih kompozicij.

Eden od ključnih argumentov za gradnjo novega drugega tira med Divačo in Koprom je povečana zmogljivost prevoza tovora, ki se bo povečala iz 14 milijonov ton na leto na 43,4 milijona ton na leto na obeh progah, novi in obstoječi. To istočasno pomeni tudi več vlakov, namesto sedanjih 90 kar 231 vlakov na dan po obeh progah, obstoječi in novi.

Tudi potovalni čas se bo skrajšal. Če danes tovorni vlak za pot od Divače do Kopra po 45-kilometrski obstoječi progi zaradi zasičenosti potrebuje pogosto več kot 100 min, se bo ta čas vožnje po drugem tiru občutno skrajšal. Vožnja tovornega vlaka bo trajala od 25 do 35 minut.

Na tej relaciji bodo redno vozili potniški vlaki, njihov čas vožnje pa bo krajši od 20 minut. Potniški vlak bo po drugem tiru v začetnem delu proge pri Divači vozil s hitrostjo do 100 km/h, saj je hitrost skozi postajo Divača omejena, nato pa bo že po kilometru lahko razvil hitrost do 160 km/h in jo obdržal na pretežnem delu proge, na približno 25 kilometrih. V osmem, zadnjem, predoru bo vlak začel zavirati in zadnja dva kilometra postopoma zmanjševal hitrost do cilja, Potniške postaje Koper.

Drugi tir bo zmanjšal vplive na okolje in okoljska tveganja. Železnica je do okolja prijazen transport, prispeva k zmanjšanju porabe energije, onesnaževanja zraka in izpustov CO2. Z drugim tirom se bo tovor dodatno preusmeril z avtoceste na železnico, javni potniški promet na tej progi pa bo lahko postal konkurenčen cestnemu prometu, saj bodo potovalni časi primerljivi. Povedano drugače, potovalni čas po železnici bo konkurenčen cestnemu prometu na relaciji Divača-Koper, ker bodo največje dovoljene hitrosti na progi ustrezno visoke.