EN

Domov

Koristi drugega tira so za logistiko in za gradbeništvo

Primorska gospodarska zbornica in družba 2TDK sta danes v Kopru organizirali predstavitev študije Analiza vpliva projekta Izgradnja drugega tira Divača-Koper na slovensko gospodarstvo. Predstavitve so se udeležili  visoki predstavniki vlade in lokalne skupnosti, pomembni slovenski gospodarstveniki, tudi bančniki in logisti, ki so podprli projekt Drugi tir.

»Drugi tir je velik in pomemben infrastrukturni projekt za Slovenijo. Je mega projekt desetletja in velika priložnost za državo, ki ima odlično geostrateško lego. Drugi tir je razvojni projekt, ki se gradi tudi in predvsem za prihodnje generacije. In kot se bo pokazalo, tudi logističen projekt,« je v svojem uvodnem nagovoru dejal državni sekretar Aleš Mihelič.

Marko Brezigar, direktor in član uprave 2TDK, je poudaril: »Dobra povezava pomeni gospodarsko rast. Naš cilj je zgraditi drugi tir do konca leta 2025, da bo predan v uporabo v letu 2026.«  Ob tem je še izpostavil, da so učinki in koristi drugega tira za slovensko gospodarstvo merljivi. Multiplikativni učinki drugega tira na slovensko gospodarstvo so v času gradnje, in kar je še kako pomembno, tudi v prihodnje, ko bo tir obratoval. Bi pa slovensko gospodarstvo v 30 letih izgubilo po 145 milijonov evrov dodane vrednosti na leto, če drugi tir ne bo v uporabi do 2026, kot je predvidena časovnica. Sosednje države bodo namreč takrat že zgradile svoje proge in tovor se bo selil tja.

Župan Mestne občine Koper Aleš Bržan pa je izpostavil, da drugi tir težko pričakujejo tudi v lokalni skupnosti. A ne le en nov tir, pač pa dvotirno progo.

Po uvodnih nagovorih je sledil panel, na katerem so sodelovali Dušan Zorko, generalni direktor 2TDK, Aleš Mihelič, državni sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo, Blaž Brodnjak, predsednik uprave NLB, Dimitrij Zadel, predsednik uprave Luke Koper, in Georgi Bangiev, generalni direktor Direktorata za prostor, graditev in stanovanja na Ministrstvu za okolje in prostor.

»Logistika na poti od Kopra do Lendave in Šentilja je ključna strateška prioriteta te države. Covid-19 pa za našo regijo ustvarja dodatno zgodovinsko priložnost,” je poudaril Blaž Brodnjak. Drugi tir pa je predpogoj, denarja za zagon infrastrukturnih projektov je v bankah dovolj, je še dodal.

Dušan Zorko je dejal, da družba 2TDK kljub temu, da ni več časovnih rezerv, še vedno lahko ulovi obljubljen rok dograditve drugega tira do začetka leta 2026.

Tudi za prihodnost primorske regije je drugi tir ključen, je poudaril Tadej Gosak, predsednik Primorske gospodarske zbornice in opozoril:  “Marsikatero investicijo zdaj omejujemo ali gremo v druge regije tudi zaradi omejitev na železniški infrastrukturi.”