Zakaj?

Tovorno pristanišče Koper

Pristanišče Koper je skoraj edini generator tovornega prometa na odseku železniške proge Divača–Koper. Po podatkih Luke Koper, d. d., je bilo v letu 2016 v Kopru pretovorjenega skupaj 22.010.652 ton tovora.

Pretovor v pristanišču Koper



Od skupaj pretovorjenega blaga je pripeljano oziroma odpeljano po železnici približno 60 odstotkov tovora. Večanje tržnih deležev na obstoječih trgih zalednih držav in rast tržnih deležev na sorazmerno novih tržiščih, predvsem v južni Nemčiji, zahteva zanesljive in boljše zaledne povezave, predvsem po železnici.

Tovorno pristanišče Koper in preostala pomembna severnojadranska pristanišča - Benetke, Trst, Ravena, Reka - so zanimiva za čezoceanski tovor, še posebej za tovor, ki prihaja iz Azije prek Sueza. Ta do severnojadranskih pristanišč prispe približno teden dni prej kot do konkurenčnih severnoevropskih pristanišč (Rotterdam, Antwerpen …).

Koprsko pristanišče danes zagotavlja najkrajši čas potovanja tovora iz Šanghaja na Kitajskem do Münchna v Nemčiji. Krajši čas morske navigacije za 5 do 6 dni je ključna konkurenčna prednost Kopra pred evropskimi severnomorskimi pristanišči.

Pot do srednjeevropskih prestolnic preko koprskega pristanišča je 2.000 navtičnih milj po morju in 500 kilometrov po kopnem krajša v primerjavi s potjo preko severnonemških, nizozemskih ali belgijskih pristanišč.