Zakaj?

Rast tovornega prometa na avtocestah

Če Slovenija ne zgradi drugega tira, se po obstoječem tiru z modernizacijami in dodatnim vlaganjem lahko prepelje največ 14 milijonov ton tovora.

Koprsko tovorno pristanišče lahko poveča pretovor do 35,5 milijonov ton leta 2040, vendar se bo večina dodatnega tovora preusmerila na avtocesto. Leta 2040 bo tako na slovenskih avtocestah skoraj 3-krat več tovornjakov iz Luke Koper kot danes.

Gneča na avtocesti.

Z gradnjo drugega tira se konkurenčnost pristanišča poveča. Pretovor v pristanišču lahko doseže 43,4 milijonov ton, železnica lahko prevzame večji del novega tovora in promet po železnici doseže 24,9 milijona ton do leta 2040. Rasel bo tudi promet na avtocesti, vendar z nižjo stopnjo rasti. Z drugim tirom namreč preusmerjamo tovor iz avtoceste na železnico, kar je ključna usmeritev zelene evropske transportne strategije.

Projekcije pretovora v koprskem pristanišču in prometa na železnici in na avtocesti v milijonih neto ton/leto

  brez drugega tiraz drugim tirom
  avtocestaželeznicaskupaj avtocestaželeznicaskupaj  
2016 7,7 11,8 19,5      
2020 11,5 14,0 25,5 10,5  17,6 28,1
2030 18,0 14,0 32,0 15,0   21,5 36,5
2040 21.5 14,0 35,5 18,5 24,9 43,4